پیپکام
شرکت صنایع پتروشیمی
فارسی
  • فارسی
  • العربیة
  • English
قیمت و خرید گرانول PVC پی وی سی

قیمت و خرید گرانول PVC پی وی سی

1403/02/07
خرید اینترنتی گرانول PVC پی وی سی از فروشگاه پیپ کام pipcom

جهت کسب اطلاع از آخریت قیمت و خرید گرانول PVC پی وی سی از پیپ کام با ما در تماس باشید

در عصر امروز با بکار گیری از دستگاه‌های پیشرفته و مدرن، محصولات تولیدی بازیافتی از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند. فرآیند بازیافت یک چشم‌انداز تازه در زمینه تولید محصولات بازیافتی می باشد. گرانول پی وی سی یک گرانول پرمصرف در صنعت پلاستیک می باشد که در ایران توسط پتروشیمی هایی همانند بندر امام، غدیر، اروند و آبادان تولید می شود. این گرانول از پلیمریزاسیون پلیمر پلی اتیلن تشکیل می‌شود. در واقع گرانول pvc ترکیبی از یک نوع ماده اولیه پودری و ماده بازیافتی می باشد. این گرانول با ترکیبات متفاوتی به عنوان مواد اولیه جهت تولید در صنایع صنعتی، تجاری و خانگی به بازار ارائه می‌شود. اگر می‌خواهید که گرانول پی وی سی را بشناسید و چه کاربردها و ویژگی‌هایی دارد حتما تا انتها، این مقاله را مطالعه نمایید.

منظور از گرانول پی وی سی چیست؟

گرانول پی وی سی یکی ازاصلی ترین مواد تشکیل دهنده پلاستیک می باشد که با پلیمریزاسیون آن، گرانول pvc ساخته می‌شود. این گرانول به صورت صد در صد قابل بازیافت می باشد. مرحله ساخت گرانول pvc به این صورت می باشد که در آغاز پودر پلیمر پی وی سی، در دستگاهی به‌نام اکسترود قرار داده می‌شود و بعد پلیمر پی وی سی به دانه‌های ریزی شبیه به گلوله تبدیل خواهد شد.

گرانول ساخته شده نیز خود نوعی پلیمر می باشد که تفاوت‌های اندکی از نظر خواص فیزیکی با پلیمر اولیه دارد. به صورت کلی از تمام مواد پلیمری می‌توان گرانول به دست آورد. البته در صورتی که مواد پلیمری همه شرایط لازم مثل میزان ویسکوزیته و پلیمریزاسیون مناسب را دارا باشند، گرانول ایجاد می‌شود. اگر شرایط تشکیل گرانول مناسب نباشد، گرانول نهایی کریستالی شکل نمی شود و به صورت پودر یا محلول ساخته می‌شود. به طور کلی مراحل تولید گرانول به دو صورت رشته‌ای و خشک صورت می‌گیرد.

یکی از علت های مهم استفاده از گرانول‌های پی وی سی در تولید مواد پلاستیکی، طراحی خاص دستگاه‌های شکل‌دهی مواد پلاستیکی مثل خطوط تولید اکستروژن می باشد. این خطوط طوری طراحی شده است که مواد اولیه ورودی آن‌ها باید به شکل تکه‌های خیلی ریز باشد. اصولا مواد پلاستیکی ورقه‌ای شکل در ابعاد بزرگ نمی‌تواند در قیف‌های ورودی این دستگاه‌ها جای بگیرد.

روش های بازیافت گرانول پی وی سی

بازیافت گرانول پی وی سی از طریق دو روش بازیافت شیمیایی و مکانیکی صورت می‌گیرد که در زیر به شرح مختصری در مورد هر کدام از آنها می‌پردازیم.

بازیافت شیمیایی

با بکار گیری از این روش، ضایعات و پسماندهای شیمیایی طی فرآیندهایی مثل هیدرولیز و پیرولیز به ماده‌های اولیه سازنده وسایل پلاستیکی تبدیل می‌شوند. در پایان می‌توان گفت به شکل پرک خالص درمی‌آیند. در مرحله بعد، این پرک‌ها با مونومر سازنده، تشکیل گرانول پی وی سی می‌دهند.به این نکته توجه کنید که، وسایل پلی اتیلنی تولید شده با استفاده از این گرانول بسیار مرغوب و باکیفیت هستند.

بازیافت مکانیکی

روش بازیافت مکانیکی یکی از روش های رایج و معمول جهت ساخت مواد پلاستیکی مورد استفاده در بیشتر کشورهای دنیا می باشد. در این روش، نخست قطعه‌های قابل بازیافت پی وی سی بعد از جداسازی مکانیکی و حذف ناخالصی‌ها سنگ زنی می‌شوند. در مرحله بعد شستشوی قطعه‌ها انجام می‌شود سپس به ابعاد کوچک و به شکل میله‌ای بریده خواهند شد. در انتها دانه‌های ریز بلوری شکل گرانول تولید می‌شود.

معرفی انواع گرانول پی وی سی

ترکیبات گرانولی pvc به صورت دانه‌های گرانولی بر حسب کیفیت ساخت، به دو نوع سخت و نرم تقسیم‌ می‌شوند. هر کدام از این گرانول‌ها دارای ویژگی‌ها و کاربردهای ویژه ای می باشند. در ادامه به طور مختصر به هر کدام از آن‌ها اشاره شده است.

گرانول نرم

گرانول نرم با توجه به نوع متریال تشکیل دهنده‌ای که دارد برای ساخت وسایل پلاستیکی نرم و انعطاف‌پذیر بیشتر کارایی دارد. در ساخت این نوع گرانول، از مواد اولیه خام با کیفیت و غیر بازیافتی استفاده می‌شود. گرانول نرم همچنین در تولید انواع سفره، پرده حمام، انواع کابل و سیم، شلنگ، کاغذ دیواری و … کارایی دارد. محصولات تولید شده توسط این گرانول‌ها برای مصارف بهداشتی مناسب می باشند.

گرانول سخت

از گرانول سخت در صنایع ساختمان سازی همچون در و پنجره سازی، لوله و اتصالات، ناودانی‌ها، حفاظ جلوی پنجره و نرده‌های کنار راه پله‌ها می‌توان استفاده نمود. از دیگر  محصولات کاربردی تولید شده از گرانول سخت، لوله‌های آب و فاضلاب می باشد. گرانول‌هایی که برای ساخت این نوع محصولات به کار می‌رود به علت دارا بودن مواد بازیافتی از قیمت پایین‌تری برخوردار می باشد.

گرانول پی وی سی همچنین بر حسب کاربردی که دارد شامل موارد زیر است:

  • گرانول واشری و قطعات صنعتی
  • گرانول نواری جهت استفاده در درزها
  • گرانول پزشکی برای ساخت لوازم پزشکی
  • گرانول لوله‌های آبرسانی
  • گرانوال مخابراتی
  • گرانول سردکن

چه عواملی بر روی کیفیت گرانول پی وی سی تاثیر دارد؟

  • کیفیت مواد اولیه سازنده گرانول همانند پلیمر
  • کیفیت مواد بازیافتی و ضایعاتی
  • شستشو و حذف آلودگی‌ها، گل ولای و روغن‌های اضافی ضایعات از مواد مذاب
  • میزان کیفیت دستگاه‌های خرد کن
  • جداسازی مناسب قطعه‌های غیر پلی اتیلنی از ضایعات
  • کنترل و تنظیمات مناسب خط تولید گرانول پی وی سی
  • اضافه کردن افزودنی‌ها به گرانول جهت پایدارسازی و نرم کنندگی محصول تولیدی

جهت کسب اطلاع از آخریت قیمت و خرید گرانول PVC پی وی سی از پیپ کام با ما در تماس باشید

خط تولید گرانول پی وی سی pvc

در این روش نخست به وسیله دستگاه اکسترودر پلاستیک های خرد می شود، ذوب میشوند ، بعد از آن از صافی عبور می کنند و از سوراخ های ریزی خارج میشوند و پلاستیک های ذوب شده توسط تیغه ای با سرعت چرخش زیاد ، بریده میشوند، به وسیله یک مکنده ، عمل مکش صورت می گیرد و از مسیرهای لوله ای عبور می کنند و خشک و رد می شوند ، در مرحله بعدی وارد مخزن بزرگتری شده و دچار افت فشار خواهند شد، در نتیجه به خاطر همین افت فشار ، گرانول های سنگین وزن به پایین مخزن میروند.

برچسب ها: قیمت و خرید گرانول PVC پی وی سی - فروش گرانول PVC در ایران

آخرین اخبار

Latest News

محصولات مشابه

Similar Products

همه محصولات