پیپکام
شرکت صنایع پتروشیمی
فارسی
  • فارسی
  • العربیة
  • English
قیمت و خرید چرم مصنوعی

قیمت و خرید چرم مصنوعی

1403/01/31
راهنما خرید انواع چرم مصنوعی از پیپ کام pipcom - برای اطلاعات بیشتر تماس بگیرید

خرید و قیمت چرم مصنوعی

چرم مصنوعی یا همان فریبازه ماده‌ای مصنوعی است که از طریق ترکیب یا پوشش دادن مواد مختلف ایجاد می‌شود تا به شکلی شبیه به چرم طبیعی به نظر بیاید. این ماده معمولاً از پلاستیک، پلی‌یورتان و پلی‌وینیل کلراید (PVC) تهیه می‌شود.

چرم مصنوعی از آن دسته از موادی است که با کمترین هزینه تولید می‌شود و به عنوان جایگزین برای چرم طبیعی در بسیاری از محصولات مصرفی استفاده می‌شود، از جمله لباس، کیف، کفش و مبلمان. همچنین، به دلیل ویژگی‌هایی مانند مقاومت در برابر آب، ضد حساسیت، قابلیت شستشو و دوام بیشتر، می‌تواند به عنوان یک جایگزین عالی برای چرم طبیعی استفاده شود.

تضمین خرید 100% محصولات در پیپ کام

هم اکنون با ما در تماس باشید

این نوع چرم از مواد صنعتی تهیه می شود که آسیبی به محیط زیست نمی رساند که به آن چرم گیاهی نیز گفته می شود.

چرم مصنوعی را می توان یکی از برترین اختراعات بشر نام برد که  به زیبایی زندگی انسانها کمک فراوانی کرده و همچنین در محصولاتی از قبیل لوازم داخلی ، اثاثیه ، کفش، لباس، مبلمان، اتومبیل و ... مورد استفاده قرار میگیرد.

ما در مجموعه pipcom تلاش داریم بهترین چرم مصنوعی را با قیمتی مناسب در اختیار شما مصرف کنندگان عزیز در سراسر کشور بزرگ و کهن ایران قرار دهیم.

بررسی تاریخچه چرم مصنوعی

اولین چرم مصنوعی با نام Presstoff در قرن ۱۹ میلادی در آلمان به تولید رسید. این محصول از خمیر چوب به دست می آمد .خمیر چوب تحت فرآیند خاصی به یک محصول چند لایه با لایه های چسبیده به یکدیگر تبدیل می شد. به علت محدود شدن تولید چرم طبیعی هنگام  جنگ جهانی دوم آلمان از چرم مصنوعی به جای چرم واقعی در اکثر کالاها به‌ جز برخی موارد مانند کفش استفاده می‌شد .

در سال 1914 میلادی، یک کارخانه تولید لاستیک در امریکا، محصولی را به عنوان اولین چرم مصنوعی بر پایه یلاستیک تولید کرد که از محبوبیت خاصی برخوردار شد و تا چندین دهه در بسیاری از محصولات تجاری و مبلمان مورد استفاده قرار می گرفت.

قیمت و خرید چرم مصنوعی در فروشگاه پیپ کام. تماس بگیرید. مشاوره رایگان

فرق چرم مصنوعی و طبیعی چیست؟

تشخیص چرم مصنوعی و طبیعی کار آسانی نیست ، حتی برای حرفه ایی ها. نوعی از چرم مصنوعی وجود دارد که در دید اول نمی‌توان آن‌ را از چرم طبیعی تشخیص داد. در چنین مواردی برای تشخیص چرم را به آزمایشگاه می فرستند. اما نکاتی وجود دارد که با توجه به آن ها بهتر میتوان چرم مصنوعی را از طبیعی تشخیص داد.

رنگ پشت پارچه چرمی

چرم مصنوعی اغلب دارای پشتی پارچه ای است که بایک پوشش پلاستیکی صاف و دانه ای پوشیده می شود اما پشت چرم طبیعی فیبری است. اما باید این نکته را هم در نظر داشت که چرم‌های مصنوعی ای نیز وجود دارند که پشت آن‌ها مانند چرم طبیعی از فیبر می‌باشد.

اطلاعات بیشتر قیمت و خرید چرم مصنوعی در پیپ کام

ساختار دانه

چرم طبیعی نسبت به چرم مصنوعی الگو و ساختار دانه ی بسیار نامنظم تری دارد چون چرم مصنوعی به جهت وجود نقش بایستی سطحی یکنواخت داشته باشد.

قیمت و خرید چرم مصنوعی در فروشگاه پیپ کام. تماس بگیرید. مشاوره رایگان

لبه برش خورده

چرم ساختار فیبری دارد که با ذره‌بین قابل دیدن است در چرم طبیعی یک لایه فیبر متراکم وجود دارد که به نسبت مرکز و عقب، فیبر بیشتری دارد اما در چرم مصنوعی لایه بالاتر بدون فیبر و بسیار متراکم است.به همین علت زمانی که چرم مصنوعی و چرم طبیعی را برش می دهیم در چرم مصنوعی لبه ی صاف و تمیز ایجاد می شود که در چرم طبیعی این حالت کمتر است.

واکنش چرم مصنوعی در مقابل افزایش دما

چرم طبیعی در برابر حرارت زیاد و آتش، فقط می‌درخشد و نمی‌سوزد و رایحه‌ای مانند موهای سوزانده شده به خود می‌گیرد. چرم مصنوعی به‌خوبی در آتش می‌سوزد و بویی مثل پلاستیک سوخته دارد.

نحوه ساخت و تولید چرم مصنوعی

چرم مصنوعی از چند لایه پارچه آستری، لایه ی چسب، فوم و skin ساخته می­شود. معمولا جنس پارچه آستری از تریکو می باشد و دیگر لایه ­ها از مواد شیمیایی بر پایه ی پلی وینیل کلراید و یا پلی یورتان تشکیل میشوند. البته بنا به سفارش مصرف کننده و نوع کاربرد ممکن است لایه ی فوم حذف شود. برای تولید چرم مصنوعی دو روش تر و خشک وجود دارد.

در تولید چرم مصنوعی تنوع زیادی وجود دارد چون می­توان لایه هایی را اضافه و حذف کرد، ورق هایی با خواص، رنگ ها و ضخامت های متفاوتی تهیه کرد و  به صورت رول بسته بندی نمود. در صنایع مختلف نظیر تولید کفش، کیف، تشک های ورزشی، مبل و صندلی اتومبیل و خانگی و روکش داخلی اتومبیل استفاده از چرم مصنوعی بسیار رواج دارد . یکی از عمده مصرف کنندگان چرم مصنوعی صنایع خودروسازی است که از آن به عنوان روکش صندلی، سقف، داشبورد و لایه های داخلی در، کف پوش کف و صندوق عقب اتومبیل استفاده می کنند.

قیمت و خرید چرم مصنوعی در فروشگاه پیپ کام. تماس بگیرید. مشاوره رایگان

کاربردهای چرم مصنوعی چیست؟

قیمت مناسب و ارزان نسبت به چرم طبیعی، تنوع در طرح و رنگ، وزن سبک، آسانی در برش و داشتن بافت یکنواخت موجب استفاده ی روزافزون چرم مصنوعی شده است . از جمله کاربردهای چرم مصنوعی استفاده از آن در تولید روکش‌های مبل و صندلی و خودروسازی، انواع کیف و کفش، دستکش، کمربند، کاپشن، کاغذ دیواری، جلد دفتر و تقویم، چادر کامپیونت‌ها، و … است.

اطلاعات بیشتر قیمت و خرید چرم مصنوعی در پیپ کام

  • چرم لباس: تولید انواع لباس مردانه و زنانه به‌ خصوص کاپشن و پالتو
  • چرم کفش: تولید انواع کفش های زنانه و مردانه و بچه گانه ی ورزشی، کلاسیک و مجلسی
  • چرم کیف: تولید انواع کیف رسمی، اداری، مجلسی، ورزشی، مردانه، زنانه و بچه‌گانه و چمدان مسافرتی
  • چرم مبل و صندلی: تولید روکش انواع مبل، صندلی و استفاده در صنعت اتومبیل‌سازی و تزیینات داخلی منازل و ادارات
  • چرم آستر: استفاده در صنعت مبلمان جهت آستر مبل، صندلی استیل و صندلی ماشین. در صنعت پوشاک برای آستر لباس، کیف و کفش. استفاده در صنعت فرش به‌ عنوان ترمز و کناره‌ی فرش. در بیمارستان برای روکش تخت بیمارستانی. قابل ذکر است پرکاربردترین محصولات چرم مصنوعی در قسمت چرم آستر است.

اطلاعات بیشتر قیمت و خرید چرم مصنوعی در پیپ کام

  • پارچه‌های ضد آب (Waterproof): تهیه و تولید انواع چادر مسافرتی، چادر کامیون، سایبان فروشگاه‌ها و انواع کیف و کفش مدرسه دخترانه و پسرانه
  • روکش جلد یا گالینگور (Hardcover): استفاده در جهت تهیه‌ی روکش جلد کتاب، دفتر، سررسید، زونکن و کاغذهای دیواری. مرغوب‌ترین نوع گالینگور برای تولید ست تبلیغاتی سازمانی مانند انواع تقویم و دفتر تلفن استفاده می شود . گفتنی است گالینگور خارجی با وجود قیمت بالا به نسبت نمونه داخلی، تنوع زیادی در طرح و رنگ دارد.
  • چرم‌های متفرقه مانند چرم کرستی، لمینیت شده، گاگولیت و …: این نوع چرم در عین ظرافت و شیکی، دوام و مقاومت بسیار بالایی دارد.

قیمت و خرید چرم مصنوعی در فروشگاه پیپ کام. تماس بگیرید. مشاوره رایگان

مزایای چرم مصنوعی نسبت به چرم طبیعی

هزینه

چرم مصنوعی معمولاً از نظر هزینه مقرون به صرفه تر و ارزان تر از چرم واقعی است.

دوام

چرم مصنوعی دوام و ماندگاری بیشتری دارد. همچنین نسبت به خط و خش هایی که چرم اصل را خراب می کند ، مقاومت بالاتری دارد و مثل چرم طبیعی ، مستعد ترک خوردن یا لایه برداری نیست. در نور ماوراء بنفش (UV) به راحتی محو نمی شود.

قیمت و خرید چرم مصنوعی در فروشگاه پیپ کام. تماس بگیرید. مشاوره رایگان

اخلاقی

اگر شما هم از طرفداران محیط زیست و حیوانات باشید، چرم مصنوعی جایگزین عالی برای نوع طبیعی آن می‌باشد چرا که از پوست حیوانات استفاده نمی‌شود.

نگهداری آسان چرم مصنوعی

معمولا چرم مصنوعی، به آسانی و فقط با پارچه‌ی مرطوبی قابلیت تمیز شدن دارد . همچنین رنگ چرم مصنوعی نسبت به طبیعی آن، کمتر دچار محوشدگی می‌شود.

تنوع چرم مصنوعی

چرم مصنوعی انواع مختلفی دارد و شما می‌توانید کیفیت‌های متنوعی از آن را در بازار پیدا کنید. با پیشرفت تکنولوژی گزینه‌های بیشتری از چرم مصنوعی در اختیار مصرف کننده قرار می‌ گیرد. امروزه روش‌های غیر سنتی در تولید چرم مصنوعی، بسیار فراگیر شده‌اند.

از آنجا که چرم مصنوعی ماده‌ای ساختگی می‌باشد، می‌تواند در انواع رنگ، سبک و الگو تولید شود. به این ترتیب شما می‌توانید طراحی‌های متنوعی داشته باشید و متناسب با دکوراسیون‌تان طرح مخصوص خود را سفارش دهید.

کار با آن آسان است

برش و دوخت چرم مصنوعی راحت تر از چرم طبیعی است. همچنین ، جای سوزن اعلب کمتر مشخص می شود و نخ ها با مواد چرم مصنوعی هماهنگ تر می شوند.

قیمت و خرید چرم مصنوعی در پیپ کام pipcom

انواع چرم مصنوعی

  • چرم مصنوعی اکلیلی
  • چرم مصنوعی طرح دار
  • چرم منفذ دار
  • چرم پلاستیک
  • چرم پلی اورتان
  • چرم وینیل
  • چرم اشبالت

در صنعت چرم دوزی از چرم های بسیاری استفاده شده است. هر یک از این چرم ها دارای مشخصات خاصی هستند و به همین دلیل هم عملکرد متفاوتی دارند. چرم مصنوعی استفاده شده در صنایع هم دارای انواع مختلفی میباشد. از جمله این نوع چرم های مصنوعی میتوان به چرم های زیر اشاره داشت:

چرم مصنوعی منفذ دار

از جمله مدل های این چرم های مصنوعی، چرم منفذ دار می باشد. همان طور که از اسم این محصول مشخص است ساختار این چرم به طوری می باشد که دارای منفذهای مختلفی میب اشد. این منفذها اجازه می دهند تا لایه های موجود در محصول، تنفس نمایند. لایه های این چرم دارای لایه پلاستیکی و لایه ای از فیبر پلی استر می باشد. چرم های منفذ دار، خود به دو بخش کورفوم و چرم، قسمت میگردد.

بهترین چرم مصنوعی در پیپ کام

چرم مصنوعی اکلیلی

از مدل های چرم مصنوعی که استفاده بسیاری در صنایع مختلف دارد چرم اکلیلی است. چرم مصنوعی اکلیلی به جهت رنگ بندی متنوع آن، در تولید انواع مبلمان، کفش، کیف و غیره مورد استفاده قرار میگیرد. چرم اکلیلی دارای مقاومت زیادی است و سطحی درخشنده و براق داراست.

چرم مصنوعی پلی اورتان | چرم PU

چرم پلی اورتان هم از چرم های پر استفاده است. این محصول که با نام چرم مصنوعی PU هم شناخته شده است به جهت کیفیت خوبی که دارد برای پوست انسان، حساسیت زا نیست. از این محصول جهت تولید مبلمان، البسه و غیره استفاده می شود. ظرافت و نرمی این چرم به همراه قابلیت تنفس، آنرا به چرمی معروف در بین صنعت گران تبدیل نموده است.

چرم مصنوعی وینیل

چرم وینیل، مدل دیگری از این چرم ها است. این محصول نیز دارای لطافت و انعطاف پذیری است، ولی این مشخصه ها در چرم وینیل نسبت به چرم پلی اورتان، کمتر میباشد. از این چرم در تولید جلد و شیرازه کتاب ها و نیز دستگاه های الکترونیکی استفاده میشود.

چرم مصنوعی طرح دار

یکی از مدل های چرم مصنوعی میتوان به چرم طرح دار اشاره داشت. این چرم در طرح های بسیاری مثل طرح پوست مار، طرح سنگی و غیره تولید میشود. این چرم، تحت فشار و حرارت بالایی تولید میگردد.

چرم مصنوعی اشبالت

وقتی که دو مدل چرم طبیعی و مصنوعی، باهم ترکیب شوند چرم اشبالت به وجود می آید. این چرم دارای رنگ بندی مختلفی بوده و به طور دورو تولید میشود. ظاهر این چرم به صورت پرزدار بوده و ضخامتی برابر با 5 الی 8 میلی متر دارد.

اطلاعات بیشتر قیمت و خرید چرم مصنوعی در پیپ کام

جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان با ما در تماس باشید. کارشناسان ما به روز ترین و دقیق ترین اطلاعات را در اختیار شما عزیزان قرار می دهند.

ایرادات چرم مصنوعی چیست؟

چرم مصنوعی از جهت ظاهر خیلی غیر طبیعی میباشد.

پس از مدتی زمان زیبایی و ظاهر خود را از دست می‌دهد.

در برابر سوراخ و پارگی به نسبت چرم طبیعی، مقاوم نخواهد بود.

بادوام بوده ولی نسبت به چرم مصنوعی از استحکام بسیار پایینی برخوردار می باشد.

چرم مصنوعی را نمی‌ شود برای پوشاک و کفش در مدت زیادی استفاده نمود، زیرا برای پوست مضر بوده و سبب عارضه‌ ی پوستی می شود.

در انواع چرم مصنوعی راه تنفسی برای پوست وجود ندارد.

توانایی کشش، تنفس و پوشش‌ دهی مناسب را ندارد.

این نوع چرم به دلیل استفاده از مواد شیمیایی و مصنوعی، بوی خوبی ندارد.

به کارگیری چرم طبیعی افزون بر داشتن استحکام و طول عمر زیاد، اعتبار و جذابیتی ویژه برای افراد به همراه دارد.

سوالات متداول درباره چرم مصنوعی:

چطور از چرم کفش نگهداری کنیم؟

هر چقدر میتوانید چکمه ها را بپوشید تا آن ها نرم باقی بمانند. با پارچه نرم و خشک چکمه ها را گرد گیری نمایید. با پارچه نرم و خشک چکمه ها را خشک کنید. با محلول یک به یک روغن زیتون و آب و روغن کرچک و با آب می توانید چکمه را براق نمایید. همچنین زمان پوشیدن چکمه ها بند آنها را محکم کنید تا هم شکل پای شما را به خود گیرد و هم جهت به کار گیری دوباره نرم تر باقی بماند.

کاربرد چرم مصنوعی در پوشاک و پارچه‌ چیست؟

غالب جاهایی که از چرمم صنوعی استفاده می گردد در پوشاک و پارچه‌ها می باشد. چرم مصنوعی با دارا بودن پوشش پلاستیکی در برابر با چرم حقیقی، به نگهداری کمتری نیاز دارد و به‌ آسانی رنگ خود را از دست نخواهد داد و نیز ترک برنمی‌دارد. اما عیب بزرگ استفاده از چرم مصنوعی نداشتن حالت متخلخل می باشد که اجازه‌ عبور هوا را نخواهد داد و این سبب عرق کردن در مواردی مثل چرم مصنوعی کفش، چرم پوشش صندلی اتومبیل و تهیه انواع لباس‌ها است.

چرم دانه برجسته چیست؟

یکی از مناسب ترین مدل های چرم بوده که برجستگی های روی آن حفظ گردیه و بسته به این که جهت تولید این چرم از چه حیوانی استفاده می گردد برجستگی آن متفاوت خواهد بود. با وجود این برجستگی ها سبب خواهد شد که این چرم مقاومت بالایی داشته باشد و طول عمر آن زیاد باشد. همچنین بسیاری افراد تصور دارند که این دانه های برجسته سبب شده ظاهر جذاب مبل گرفته شود ولی همچنان هم افرادی که تولید کننده مبلمان هستند یکسری راهکارهایی را دارند تا این حالت زمختی از روی چرم برداشته شود و ظاهر زیباتری داشته باشد.

این را باید بدانید که که چرم ‌های دانه برجسته جزو گران قیمت ترین چرم ها بوده اند و برای این که ظاهر طبیعی چرم حفظ شود خیلی روی آن کار نمی کنند ولی خیالتان از بابت کیفیت و طول عمر این چرم راحت باشد چون برترین نوع چرم برای ساخت مبلمان میباشد...

چرم های دانه برجسته ی خودشان به دو دسته نیمه پوششی و پوششی تقسیم می‌شوند که چرم های پوششی بدون استفاده از رنگ و روغن خودشان می‌توانند در برابر خط و خش مقاوم باشند که برای ساخت مبل های چرم از این نوع چرم استفاده می شود. در مورد چرم نیمه پوششی چون از روغن برای سطح آن ها استفاده می شود بیشتر برای لباس و صنعت به کار گرفته می شود.

مزیت های چرم مصنوعی نسبت به چرم طبیعی چیست؟

حفاظت از حیوانات:

چرم مصنوعی از مواد مصنوعی تولید میشود و نیازی به کشتار حیوانات جهت بدست آوردن چرم ندارد. این مورد می‌ تواند برای دوستداران حیوانات یک مزیت اصلی باشد.

مقاومت به شرایط آب و هوایی:

چرم مصنوعی معمولا مقاومت بیشتری در برابر آب، رطوبت و سایر شرایط جوی دارد. این ویژگی میتواند این نوع چرم را برای استفاده در شرایط مختلف آب و هوا مناسب کند.

قابلیت بازیافت:

چرم مصنوعی اغلب از مواد بازیافت‌ پذیر تولید می‌شود که می‌ تواند به حفظ محیط زیست کمک نماید.

قیمت مقرون به صرفه:

چرم مصنوعی معمولا ارزان‌ تر از چرم طبیعی میباشد. این ویژگی می‌ تواند به مصرف گسترده‌تر و دسترسی آسان‌تر به محصولات حاصل از چرم کمک کند.

مناسبتر برای الکترونیک:

بدلیل مقاومت به آب و رطوبت چرم مصنوعی ممکن است برای محصولات الکترونیکی همانند کیف‌های لپ‌تاپ یا کاورهای گوشی، مناسب‌ تر باشد.

کمتر حساس به نقص و خرابی:

چرم مصنوعی ممکن است بعنوان یک جایگزین خوب برای مواردی باشد که حساسیت کمتری نسبت به نقص‌ها و خرابی‌ها دارند، چراکه معمولا در تولید آن از مواد یکنواخت و استاندارد استفاده میشود.

شما عزیزان می توانید سایر نظرات خود را درباره چرم مصنوعی با پیپ کام در میان بگذارید.

مشاوره رایگان با pipcom

آخرین اخبار

Latest News

محصولات مشابه

Similar Products

همه محصولات