پیپکام
شرکت صنایع پتروشیمی
فارسی
  • فارسی
  • العربیة
  • English
خرید و قیمت روغن دی او پی DOP

خرید و قیمت روغن دی او پی DOP

1403/02/30
روغن دی او پی DOP چیست؟

جهت خرید انواع روغن دی او پی dop با پیپ کام در تماس باشید.

پلاستی سول های PVC یا محلول های معلق وینیلی (Vinyl dispertions) سوسپانسیون‌ های سیالی از رزین های PVC با ذرات ریز بوده که در یک سیستم پلاستی سایزر (نرم‌کننده) موجود می باشند.

روغن دی او پی، روغن D.O.P، روغن کمکی دی اوپی، روغن دی او پیDOP، دی اکتیل فتالات، dioctil phthalate، آب صابون، روغن دی او پی چیست، استفاده از روغن DOP، قیمت روغن دی او پی DOP، موارد مصرف روغن DOP (بررسی بازار مصرف):

دی اکتیل فتالات، dioctyl phthalate و یا روغن دی او پی (DOP) یکی از مهم ترین نرم کننده های انواعی از پودر گرانول پی وی سی PVC می باشد.

پلاستی سولهای PVC یا محلولهای معلق وینیلی (Vinyl dispertions) سوسپانسیون‌های سیالی از رزین های PVC با ذرات ریز هستند که در یک سیستم پلاستی سایزر (نرم‌کننده) موجود هستند.

این نوع خمیرها اغلب از PVC تولید گردیده از روش امولسیون نوع E تهیه شده اند و روغن دی‌اکتیل فتالات (DOP) یک نرم‌ کننده متداول در تولید آنست. بخش های سازنده دیگر بیشتر شامل پرکننده و پایدارکننده می باشد.

خمیر PVC وسیله حرارت دادن در دمای بالا به محصول نهایی تبدیل می شود که کاربردهای متنوعی از جمله بعنوان درزگیرها (Sealers) و واشرها (Washers)، پوشش ها (Coatings) و چسب ها (Adhesives)، و انواع لوازم پلاستیکی دارد.

راه تولید این ماده در یک راکتور مجهز به همزن در مجاورت کاتالیزور با دو ماده اولیه دو اتیل هگزانول و انیدرید فتالیک تولید می گردد و گام های ساخت دی او پی عبارتند از استریفاکسیون بازیابی الکل مازاد و صاف کردن محصول کاربرد در صنایع چرم مصنوعی گالینگور، کفش، رنگسازی، شیلنگ سازی، اسباب بازی، کابل سازی،گرانول سازی، فیلتر هوا،توپ سازی، نوار دور شیشه وغیره است که دارای بازاری بکر با مصرف بالا و بالطبع سودآوری قابل توجهی است که یک بازار و فروش تضمین شده را به دنبال دارد.

سرانه تولید سالانه روغن DOP در دنیا

مقدار تولید روغن Dop، دی اکتیل فتالات، dioctyl phthalate در جهان تقریبا سه میلیارد کیلوگرم طی یک سال است که بازاری بکر و سرشار از سود است البته به شرطی که از یک مکانیزم دقیق مهندسی شده و زنجیره تامین مدیریت شده در تولید و نیز معماری اصولی خط تولید کارخانه بهرهمند شوید.

روغن کمکی DOP

روغن کمکی دی او پی DOP روغنی میباشد که میتوان حدود ۳۰% به همراه روغن DOP استفاده کرد بی آنکه فواید فیزیکی و شیمیائی آن کمتر شود و با توجه به اینکه روغن DOP از جمله روغن های گران قیمت بازار است روغن کمکی DOP می تواند نقش بسزائی در متعادل کردن و به صرفه نمودن قیمت روغن DOP ایفا نماید.

روغن کمکی DOP به تولید کنندگان لوازم لاستیکی و پلاستیکی، قدرت مانور بیشتر و قدرت رقابت بالاتر در بازار را خواهد داد.

مشخصات روغن DOP

1. بی بو 2. دارای رنگ روشن 3. نامحلول در آب 4. محلول در روغن های معدنی

موارد استفاده روغن دی او پی DOP

نرم کننده PVC

تولید چسب ها

صنایع چرم مصنوعی

صنایع کفش

رنگسازی

شیلنگ سازی

اسباب بازی

کابل سازی

گرانول سازی

نوار دور شیشه

و غیره....

چطور روغن دی او پی را ترکیب کنیم؟

در صورتی که تمایل دارید روغن دی‌او پی dop را با یک ماده دیگر ترکیب کنید باید دقت فرمایید که این کار نیازمند دانش و تخصص در زمینه شیمی بوده و باید اقدامات ایمنی لازم را در نظر داشته باشید.

در صورتی که تمایل به ترکیب روغن دی‌او پی dop با یک ماده دیگر را دارید، مراحل زیر را می‌توانید طی کنید:

بررسی سازگاری شیمیایی: ابتدا باید بررسی نمایید که آیا روغن دی‌ او پی و ماده دیگر که قصد ترکیب آن را دارید، سازگاری شیمیایی دارند یا نه!!. چک کنید که آیا ترکیب این دو ماده سبب تشکیل رسوب، تجزیه یا واکنش های غیرمطلوب دیگر می‌ شود.

انتخاب نسبت مطلوب: جهت ترکیب روغن دی‌او پی dop با ماده دیگر نسبت مناسب را ما بین دو ماده در نظر بگیرید. این نسبت شاید بسته به نوع و مقصد نهایی ترکیب، متغیر باشد.

مخلوط‌سازی: جهت ترکیب دو ماده، می‌توانید از یک ظرف مناسب استفاده فرمایید. نخست باید روغن دی‌او پی dop را به ظرف بریزید و بعد از آن ماده دیگر را به تدریج اضافه کنید و به طور کامل آنها را با هم مخلوط نمایید. اغلب مخلوط‌سازی با استفاده از شیکرها یا تلفن‌های مغناطیسی صورت می‌ گیرد.

آزمایش و ارزیابی در ترکیب روغن دی او پی dop: برای انجام آزمایش و ارزیابی ترکیب روغن دی‌او پی dop می‌ توانید از روش‌ها و آزمون‌های زیر استفاده کنید:

آزمون گرمایی (Thermal Analysis): این آزمون به شما کمک خواهد کرد تا فواید حرارتی روغن دی‌او پی را مورد بررسی قرار بدهید. می‌ توانید از تکنیک‌هایی مانند تجزیه ترموگرافی (Thermogravimetric Analysis) و تجزیه دیفرانسیل حرارتی (Differential Scanning Calorimetry) استفاده کنید تا دمای انجماد، دمای جوش پایداری حرارتی و سایر خواص حرارتی را بررسی نمایید.

آزمون ویسکوزیته (Viscosity Test): این آزمون به شما کمک خواهد کرد تا ویسکوزیته روغن دی‌او پی را اندازه‌گیری کنید. با اندازه‌گیری ویسکوزیته، می‌توانید اطلاعاتی درباره رفتار جریانی و قابلیت پمپاژ روغن را در شرایط مشخص بدست بیاورید.

آزمون خصوصیات فیزیکی (Physical Properties Test): این آزمون شامل اندازه‌گیری خصوصیات فیزیکی روغن دی‌او پی است. این شامل رنگ، بو، چگالی، اندازه ذرات و خواص مکانیکی مانند استحکام و انعطاف‌پذیری میباشد. می‌توانید از روش‌های استاندارد مانند آزمون ASTM استفاده نمایید.

آزمون مقاومت به شکست (Tensile Strength Test): در صورتی که هدف نهایی ترکیب روغن دی‌ او پی dop با ماده دیگر بعنوان نرم‌کننده پلاستیک است، می‌توانید آزمون مقاومت به شکست را بر روی نمونه‌های ترکیب انجام دهید. 

منبع: روغن dop دی او پی پیپ کام pipcom.ir

آخرین اخبار

Latest News

محصولات مشابه

Similar Products

همه محصولات